dinsdag 3 februari 2009

School, the place to be.

School. School is er om te leren. Zeggen ze. Ik bedoel wat ze bij mij nu school noemen... Ik weet het niet hoor. Het is natuurlijk wel een hele overgang om van de middelbare school naar de Hogeschool te gaan. Maar om nou meteen helemaal niks te doen...

Zo ziet een normale schooldag van een Media, Informatie & Communicatiestudent eruit:

8:00 - Slapen
9:00 - Slapen
10:00 - Slapen
11:00 - Slapen
12: 00 - Slapen
12:30 - Wordt langzaam wakker door zusje dat het huis binnen komt stormen. En gilt:' JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, IK BEN THUIS'(Ik zit er nu toch serieus aan te denken om oordopjes aan te gaan schaffen). Natuurlijk blijft ze net zolang roepen totdat er iemand antwoord geeft. Daaropvolgend strompel ik naar beneden om mijn zusje 'gezelschap te houden' Want als je toch niks 'nuttigs' hebt te doen, is het minste wat je kan doen wel je kleine, lieve, onschuldige zusje gezelschap houden bij haar zware taak van het klaarmaken en nuttigen van haar brood.
13:00 - Zusje is eindelijk klaar met het nuttigen van haar brood en besluit dat het weer tijd is om naar school te gaan. Ik zwaai zusje uit, doe de deur dicht en ga weer in bed liggen.
14:30 - Persoon nummer 2 ramt uitermate geweldadig op de deur waardoor ik wakker word. Ik loop naar de deur en doe deze open. Moeder stormt binnen met een opgejaagde uitdrukking op haar gezicht. 'Ja, en ik was de sleutel vergeten en heeft je vader nog gebeld? Ooooooh, wat is het een rotzooi hier in huis!' *Moeder kijkt opeens met grote ogen naar mij*:'WAT!? HEB JIJ JE PYAMA NOG AAN?! HET IS HALF 3 S'MIDDAGS EN MEVROUW LOOPT ALS EEN OF ANDERE ZOMBIE DOOR HET HUIS HEEN TE LOPEN!' Ik: 'maar,maar...' Moeder:'NIKS MAAR, HET IS GENOEG GEWEEST JONGEDAME. JIJ GAAT MAAR WERK ZOEKEN! DAN DOE JE TENMINSTE WAT NUTTIGS!' *Begint in zichzelf te mompelen over een slecht schoolbeleid, 1500 euro schoolgeld weggegooit etc.* *Ik loop stiekem naar boven en sluit me op in mijn kamer*
15:00 - *Zit op kamer en staart voor zich uit (probeert haar leven te overdenken)*
16:00 - *Schrikt op uit gepeins door broertje dat uitermate luidruchtig met zijn vriendin de trap op komt stormen* *Hierna sluit mijn broertje zich met zijn vriendin op in zijn kamer en wordt de muziek loeihard gezet* Er is een ding dat je moet weten... Als mijn broertje zijn muziek HARD zet en zijn vriendin is bij hem, weet ik hoe laat het is. Dan gaan ze DE verboden dingen doen... Jaaa, lieve lezertjes... Mijn broertje is een rebel.
16:30 - *Start de computer op*
16:32 - *Start msn op*
16:33 - *Ziet Lekkerding X online zijn* Jaaaaaaaaaa, mijn dag is weer helemaal goed dan hea, als HIJ online is. Dus ik probeer indruk te maken op Lekkerding X door al mijn charmes in de strijd te gooien. Want, ik, studeer JOURNALISTIEK. Ja, mensen, daarmee maak je wel indruk hoor. *Lekkerding X viel natuurlijk meteen voor mijn charmes. NIET DUS.* Hmmm, versiertruc 1 is niet gelukt. Dan gooi ik maar mijn geheime wapen in de strijd:'Weetje, ik kan met mijn tong mijn neus aanraken...' *Lekkerding X wordt overweldigd door een scala van emoties* Lekkerding X:'Zo, dat is interessant...' Nou, dit is dus het spectaculairste wat ik vandaag heb meegemaakt.
18:00 - Etenstijd. *Vader en moeder kijken chagerijnig in mijn richting* Vader: 'Zo, heb je nog wat nuttigs gedaan vandaag?' Moeder: Nee schat, ze was weer eens om half 3 haar bed uit' Ik: '*piepstemmetje* Half 1 hoor...' Vader: *Kijkt peinzend voor zich uit en slaakt een diepe zucht*.
18:45 - *Gaat naar boven en start de computer op*
19:00 - *Computert*
20:00 - *Computert*
20:01 - *Gaat naar de wc*
20:30 - *Gaat naar beneden om thee te drinken en televisie te kijken'
21:00 - *Ouders gaan naar bed* Moeder:'Wij gaan naar bed, want wij bevinden ons nu in een status van intense moeheid' Broertje:'SJONGEJONGE, het wordt ook steeds vroeger he?!' Vader tegen mij: 'Doe je alles uit als je naar bed gaat?''Lichten uit'*maakt beweging van het indrukken van een lichtknopje* 'Deur op slot' *Maakt beweging van het omdraaien van de sleutel* 'en de computer uit' *Maakt beweging van het slaan met een hamer op de computer*
22:00 - *Computert*
23:00 - *Computert*
00:00 - *Sms't vriendje en gaat slapen*

Morgen weer een nieuwe, drukke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten