woensdag 22 april 2009

(On)geluk zit in een klein hoekje.

Heb jij ook wel eens van die weken dat je alleen maar ongeluk hebt?
Nou, ik weet er alles van.

Je hebt van die periodes dat het met pieken komt. Van geeeeeeeeeluk naar ongeluk. Ook heb je de langere periodes: van geluk naar oooooooooooooooooooooooooooooongeluk. Heerlijk, die periodes. Van het 'kleine' stoten van je hoofd tot het lullige (en pijnlijke) donderen van de trap. Ja, het leven is mij goed gezind beste mensen.

Vandaag bijvoorbeeld: conflict met docent. Docent X komt de klas binnengestormd. 'HALLO, ik ben docent X en vandaag gaan we dit, dat en dit doen' Zijn hoofd stond mij meteen al niet aan. Net als zijn houding. En als iemand zijn hoofd en houding mij niet aanstaan, komt de rebelse Joline naar boven. Daar kwam nog bij dat ik mijn boek voor het desbetreffende vak niet aanwezig was in de boekhandel(HALLELUJA, het lot is mij niet goed gezind). Daaropvolgend stuurt Docent X mij het lokaal uit met de opdracht kopieen te maken van het boek.

Helaas, helaas bleek deze opgave net iéts teveel voor een aankledingmuziekenetenverslaafde student. Dingen kopieeren op school beste mensen, kost namelijk geld. En ja, waar haal ik geld zo snel vandaan? Ik heb namelijk een getal van drie nullen op mijn bankrekening staan! (0.00 euro, jaja) Want ja, dié leuke broek kon ik niet laten liggen!

Teneergeslagen kwam ik het lokaal binnengelopen. Ik had deze strijd verloren. Docent X keek mij met een duivelse grijns na toen ik het lokaal uitliep. Want: zonder boek kom je de les niet binnen. Gelukkig wist ik mijn nederlaag nog een beetje te verzachten door de deur van het lokaal met een dramatisch gebaar dicht te gooien. Dag school. Het is genoeg voor vandaag.

Ik kan nu natuurlijk nog verder gaan vertellen over de nederlagen, blauwe plekken en gebroken harten die ik heb opgelopen bij mijn strijd voor een gelukkig leven. Gelukkig voor jullie heb ik daar nu geen tijd meer voor. De plicht roept!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten